středa 9. března 2016

Z tepla domova... 

Za okny je blázinec. Chvíli sněhá, chvíli svítí slunko. No, asi jako moje nálady a stavy. Občas si myslím, že už se vážně rozpadnu na dva kusy a pak ticho po pěšině. No nic, hlavně, že na vše nejsem sama. :) Daník mi pomáhá už i v kuchyni. Někdy brblá, ale pak je rád, že se něčemu přiučil, nebo přičinil... 

Takhle jsme Ti jedou vyráběli starou rodinnou bábovku ze šesti vajec, zbylo mu i na jeho oblíbenou formu, tak si upekl vlastní první buchtičku. :D


Těstoviny, když Tě honí hlad. Slanina, pórek, smetana a parmezán.

Daníkovo bábovko - lev...

 No a když Ti jarní nálada chce vlézt až do žaludku... :)

Jednou večer, zase s Kiki pomocnicí.

Smažily jsme vdolky,
jsme šikovný holky.
Z tvarohu a mouky,
byly strašně horký...  :))

Prostě rychlovka, se kterou se ráda podělím...

Potřebuješ:
250g tvarohu, 250g hl.mouky, špetka soli, 4 vejce, 6 lžic mléka, kypřící prášek do pečiva a tři lžíce rumu. Vymíchat, osmažit (pozor, ať nezůstane tekutý střed!), horké obalit v cukru. 

Krásné sobotní odpoledne s mým Želvíkem. :) Aneb ten den, kdy táta jel s klukama pro náš nový multivan. :) Vrátili se, dobře pořídili. Hlady netrpěli a my taky ne. Babi vařila plátky s omajdou podle babi, s kyselou okurkou a cibulí, posypané dokola, s brambury pečenými v troubě. A pak alsaský koláč a zmrzku. Bylo nám fajn... :)



Včera večer jsem měla bolesti, myslela jsem, že už vážně jedem, přece už trochu vím, o co jde. Ale zarážela mě bolest mezi lopatkama. Naštěstí to šlo zaspat. A pak jsem se dočetla, že to mohl být žlučník. No mohl, dyť mně ten uzenej špek děsně chutnal... Takže takhle taky ne. Dávát si víc pozor.
Ke svačině mrkve trochu, s jablíčkem, nastrouhat a sníst. Čaje dost... A na hlad, na ty velké hladové oči něco teplého do žaludku. A tak jsem improvizovala a vznikla polévka Kolovečská.

Dej:
Na drobet oleje kmín, ať zavoní, pak orestuj zeleninu, co je doma, zalij vývarem, dosol, povař krátce. Přidej hrst sušených hub, hrst ovesných vloček a hrst žitného chlebového kvásku, (který jsem včera nechala rozkvasit přidáním vlažné vody a trošky další mouky), neřeď tedy nyní už více vodou, udělají se mícháním v polévce roztomilé nočky, uvaří se a jsou moc chutné! Strouhni jeden česněk.
Klepni dvě vejce, zase zamíchej a nech odstát na menším ohni, ať se to všechno seznámí, snoubí, spojí...

Hotovo. Polévka, milá k tvému trávení a chutná, klouzavá, lesklá i výživná.
DOBROU CHUŤ! A já se jdu kousek projít... Když to tam tak krááásně svítí. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat