sobota 16. března 2013

Prověřená česká klasika... 


I u nás se o víkendu mimo řízků jí především knedlíky. Knedlíky s něčím. 
David moc bůček nemusí, ale když ochutnal ten můj, říkal, že by si mě vzal ještě klidně pětkrát znovu... 





Pečený bůček, bramborový knedlík a červené zelí na víně...

Tento víkend ale máme na programu něco jiného, i když rozhodně stejné kategorie... 
Dnes k nám na oběd přijeli i rodiče z Srbic. Mamča dělá skvělou svíčkovou každý rok na Boží hod. Je to i její narozeninový den a vždy se u ní všichni na tuto její tradiční specialitu sejdeme. Její názor byl pro mě zásadní.
Přidala si... A pak mě pochválila. Prošla jsem :)


Svíčková na smetaně s brusinkami a kynutým knedlíkem... 

Včera mi David donesl čerstvého pstroužka z Farmářského obchůdku v Domažlicích.
Každý čtvrtek a pátek mají volně v prodeji pstruhy od pana Krutiny. Pstruh vyjde na cca krásných 35 Kč/ks, je zaručen jeho původ z čistých vod Českého lesa. 
Doporučuji! Facebookáři, tady je odkaz na stránky: http://www.facebook.com/FarmarskyObchodDomazlice?fref=ts

Pstruha jsem prosolila, ovoněla kořením na ryby, koriandrem a obložila plátky omytého citrónu. 
Zakápla jsem ho olejem a zabalila do dvojité alobalové kapsy. Upečeného pstruha jsem nechala jen krátce odkrytého "chytnout kůrku." Rybička byla měkká a vynikající, z citrónů a výpeku byla skvělá omáčka. 
Tento postup je jen pro odvážné! Nebo použijte citrónu jen polovic. Já to tak mám ráda.  






Pečený citrónový pstruh se salátem z rukoly...


Věřím, že zima skutečně jen dohrává svou derniéru a její výstup už brzy nahradí jaro. Prozatím si provoňte byt nějakou dobrotou a třeba zvažte ještě i vůni svařáku. Takový milý chladný večer s horkým hrnkem v ruce... :)

My budeme také relaxovat, ale koupili jsme si RUM. :)
Kristýnka je v Přešticích u babi a Daník bude dnes spát s Deniskou. Někdy je nutné jen tak být, existovat a nic nemuset... Těšíme se.
V tom jsou také česká jídla nenahraditelná. Sice si dáte trochu práce a navaříte, necháte odležet, ale pak jíte, dokud máte... A bez práce.
Hezký víkend z Kolovče a kdybyste měli cestu kolem, stavte se na svíčkovou k Miškovským. :) 

Žádné komentáře:

Okomentovat