úterý 21. května 2013

Kuskus 

Občas i na mne, milovnici masa a české kuchyně našich babiček a maminek, dolehne nutkání zvolnit, jaksi odlehčit tělu i duši, posílit kondici. Nejraději v těchto dnech mám zeleninu. Ze všech nejraděj pak cuketu s česnekem a rajčaty, feferonkou. Občas i s kouskem dušeného masíčka, nebo sójovou alternativou, ale nemusí být. Příloha jakákoliv, hlavně ne knedlík. :) Klidně jen toast, nebo rýže, brambor ve slupce. Anebo kuskus. Když jsem se o něj prvně zajímala já, radila jsem se o jeho základní přípravě s Luckou. Znáte? 


                             zdroj: ShutterStock.com


    Kuskus se zeleninou jako příloha k jehněčímu ragů na citrónech.. 


    Pikantní kuskus s lilkem, česnekem a rajčaty...


    Kuskus jako příloha k pikantní dušené zelenině se sázeným vejcem... 


    Játra na grillu s milovanou ostrou cuketou s česnekem a rajčaty... 




A opět pikantní kuskus s treskou... 

Včera jsem zase podlehla touze jíst zdravěji. Aspoň na chvilku. Rodina se mnou moc nadšení nesdílí, jíst lilky a cukety je asi na dlouho nepřesvědčím. Ale s dobrým vychucením se dá docela slušně kouzlit. Nakoupila jsem různé sýry a zeleninu a budu se snažit kombinovat zdravé s chutným.

Ale pro případ, že bych se setkala s neúspěchem (prostě chlapi a zelenina, chápejte), uvařila jsem poprvé "Segedín s krupicovými nočky" podle Jarušky Deýlové. Už je to jedenáct let, co jsem ho naposledy ochutnala. Umí ten nejlepší! Ještě mám co pilovat, ale snad jsem už alespoň na dobré cestě. Doma nám všem moc chutnal. Nedávno jsem také vzpomněla na její "Hovězí po provensálsku". A musím říct, že ačkoliv David provensálské koření nesnáší už na dálku, ochutnal a liboval si.

    Sededínský guláš podle J.D.



Sláva ženám, které ví, že láska prochází i bříškem... :)





1 komentář: