čtvrtek 23. května 2013

Zeleninová středa? 

Včera jsem se držela svého aktuálního mínění, že je čas zvolnit. V mase. Dlouho mi to nevydrží, dneska už mám totiž v hlavě domácí tortilly s masem. Naposledy jsme si pochutnali!
Náhled zde: http://lilecek.blogspot.cz/2013/03/zpevy-patecni.html

Nakonec, zeleniny se není třeba bát. Doporučuji, někdy zkuste podobný postup. 

Pečená zelenina se žampiony a chilli: 

  • 1/2 lilku
  • 1 mladá cuketa
  • 1 cibule
  • 3 stroužky česneku
  • 5 středních voňavých rajčat
  • 5 krémových žampionů
  • snítka rozmarýnu, nebo oregána
  • chilli, adžika, sůl a pepř
  • olivový olej
Vše pokrájíme na větší kusy a smícháme s kořením a olejem. Já jsem místo sušeného mletého chilli použila chilli omáčku (tu pikantní, stačí pár kapek), ale jde v pohodě i to mleté. Zeleninový pekáček vložíme odkrytý do rozpálené trouby a zapékáme zhruba 20 min. Poté přidáme sýr podle vaší chuti. Třeba mozzarelu - zapečeme společně další 3 min, anebo parmezán. U mne dnes vyhrál právě ten. Zelenina pustila i šťávu, díky chilli byla příjemně ostrá a jemně se snoubila s italskou chutí parmezánu. Spolu s opečeným toastíkem nakonec tvoří milou a lehkou, rychlou véču. I bez masa. :)



Dobrou chuť! 




2 komentáře: