sobota 23. února 2013


Segedín a peřinkové knedlíčky...


Dnešní sobotní ráno se trošku zkrátilo. S taťkou jsme si přispali a hned po dosednutí k horké kávě vyvstala otázka: "Co bude dnes k obědu?"
Přišla k nám hladová Eva, která se zrovna chystala na hory. Je doma tenhle víkend sama a tak nemá důvod vařit. Rozmrazila jsem maso. A začala krájet cibule. Eva měla pořád hlad. Pohled na suroviny jí evidentně nestačil.  :)
Ukrojila jsem pár plátku z vepřové kýty stranou a osmahla je rychle na pánvi. Medailonky jsem jen osolila a opepřila, dodusila na pánvi pod pokličkou. Jako příloha se hodily včerejší brambory ve slupce. A tatarka.
První strávník se zdál být uspokojen. My dvě spolu jíme rády. Kdykoliv a kdekoliv. A v podstatě cokoliv :)





David šel hrabat sníh. Tenhle týden máme službu my a zrovna vcelku hojně nasněžilo... Při pohledu ven mě to napadlo. "Knedlík jako peřinka! A k němu segedín..."
Začala jsem s přípravou. Nakrájela jsem si maso na kostky, 3 cibule na kostečky a začala hledat koření. Sůl chybí, sladká nebo gulášová paprika také, dokonce i káva, kterou by si Davča rád dal po příchodu zvenčí na zahřátí.


Nebylo zbytí. Musela jsem jet nakoupit. Pak už to šlo rychle. Do tlakového hrnce jsem dala lžíci domácího sádla, na něj cibulku a pak maso. Posolit, posypat paprikou, troškou drceného kmínu a pepře, rychle orestovat a zalit vodou. Kdybychom včera nevypili všechno pivo, určitě bych ho přidala. Pivo je lepší než voda. Pokrájet kysané zelí a přidat jej do základu. Ještě bobkový list na podpoření chuti zelíčka. Zavřít hrnec a počkat 30 min.
Hotovo!
Davča se ujal své nejoblíbenější role vrchního míchače, já omáčku zahustila, vylepšila zakysanou smetanou a David ji dochutil dalším kořením a špetkou chilli. Kiki připravila na stůl talíře a příbory, ohřáli jsme knedlíky na páře, hrnec s hotovou omáčkou přišel doprostředka stolu a všichni jsme se zase sešli. U jídla. To miluju! Už mi schází jen ten kulatý stůl...

Dobrou chuť a hezkou bílou neděli!




A protože segedín je nejlepší uleželý, dobrou volbou je, nechat ho ještě na zítra. A co teď, co k večeři?
No, protože mi maso zbylo, nakrájela jsem jej na malé medailonky, opekla na pánvi, podusila do měkka, dohotovila máslový sosík a jako příloha jsou rychlé zelené fazolky a rýže. A volba to byla žádoucí a dobrá! Na večer ideální a ideálně to zapijeme ještě bílým českým vínem.

Dobrou chuť!


Žádné komentáře:

Okomentovat