sobota 16. února 2013


Valentýn 14.2.2013


Svatý Valentýn je pěkný svátek, svou historri má přímo dojímavou. I když, američani to docela přehánějí.
Já mám ale neteř Valentínku (opravdu s měkkým I) a té růžová a všechny ty kytičky a srdíčka moc sluší. Sluší jí dokonce i suchá houska :)




Já mám Valentýna ráda. Jsem bohém a romantická duše. A každý důvod strávit obyčejný den o něco slavnostněji vítám s otevřenou náručí..
Když jsem potkala manžela, musela jsem ho trochu přeformovat. Moc se snažil, ale bohužel nevěděl, co tenhle svátek přesně je. Věděl, že se mají dávat dárky ženským. Tak mi koupil kytku a do práce  zase bonboniéru, aby ženské neřekly a nepomluvily takového gentlemana. Úmysl jistě srdečný, ale...
Doma jsme si to pak museli vysvětlit!!! :)

Jako to u nás obvykle chodí: 

Protože mám zatím spoustu času, připravuji obvykle nějakou netradiční večeři, přípitek nesmí chybět. Sledujeme nějaký dokument, nebo posloucháme muziku. Manžel donese květinu. Děti mi vyrábějí přáníčka. A tatínkovi taky. I sobě navzájem. :)





 

A jako to bylo letos: 

V noci na 14.2. jsem se probudila s horečkou. Zimnice svírala mé tělo v takových křečích, že jsem si nemohla dojít ani pro Paralen. Jedno zůstává. Mám hodného muže. Ráno si vzal dovolenou a odvezl mě do Domažlic k lékaři.
Dostala jsem nějaké léky, prý je to chřipka jako hrom s nějakým virem na průduškách. Mám mít klidový režim a ležet. Přesto jsem chtěla dostát původnímu plánu a rozjeli jsme se vybrat si novou sedačku do obývacího pokoje.
Z ohromně široké nabídky jsme nakonec vybrali. Nejen vybrali, ten den byl přece svatý Valentýn. Ihned jsme se zamilovali! A k tomu jsme vybrali krásné retro skříňky a tři stojany na kytky.
Chřipka ke mně byla pro tu chvíli laskavá...

Zašli jsme si na dobrý oběd k Markovi Beckovi. Je to labužník a musím zde zmínit jeho držťkovou polévku. Ta patří na první dvě přední místa! Je pikantní a šik. Lepší už snad umí jenom Koko.


http://www.menudomu.cz/drstkova-polevka/


Doma jsme prospali, co se dalo a večer jsme místo slavnostní večeře pojedli polévku z pytlíku. U nás naprosto slavnostní záležitost. :)

No a co jsem letos dostala od muže? Nebyla to květina. Tenhle dárek je o něco trvanlivější. Je to prostě ten nejhezčí dárek na světě. :)


Půl prasete z domácího chovu. 60 kg čisté váhy, naporcované! 
Zabírá mi celý mrazák, ale jistě pochopíte, že jsem šťastná... :)

A protože mi došel už i poctivě propitý "Kozlí" hrnec, dneska si dáme nějaký "Kozlí guláš." Polévek z pytlíku už bylo dost!



V pondělí očekáváme ještě dva praktické dárečky. 9-ti  litrový profi tlakový hrnec a nový (hlavně tichý) zvlhčovač vzduchu. Ten se nám teď taky bude velmi hodit.
Protože nejdůležitější ze všech věcí na světě je přece zdraví!

Mějte se rádi!
A jestli máte chřipku jako já, ať jste brzy fit...

A až půda trochu povolí, vykopem spolu křen! :)

Žádné komentáře:

Okomentovat